Menta Macska

Menta Macska

Nárci Marci

2020. augusztus 18. - Ursa Bernadett

Van egy nárcisztikus tanárunk. Első nap kiválasztott a 14 fős csoportból 4 fiatal, csinos lányt, és csak őket volt hajlandó tanítani. A többieket úgy kezelte, mint a tetves kutyákat. 
A 4 ember kivételével, a többieket napi szinten 1-szer vagy egyszer sem szólította fel, sosem hallgatta végig a válaszukat, vagy ha mégis, és az hibás volt, akkor elkezdett üvöltözni, kiabálni, és úgy beszélni az illetővel, mintha fogyatékos lenne. Olyanokat mondott, hogy "ezért kár volt leérettségizni", "ezt már óvodában meg kellett volna tanulni", "úgy látszik, amikor maga volt gyerek, akkor nem tanítottak nyelvtant az iskolában", stb.
Napi szinten ment a nyilvános megaláztatás, a burkolt mocskolódás, valamikor nyíltan kimondta, hogy aki késik az ő óráiról, azok gusztustalan, mocskos szemétláda, utána pedig tagadta, hogy ezt mondta.
Napi 4 óránk volt vele:
1. óra: Elmondta milyen szar ez az ország, fölösleges járunk ide tanulni, mi csak a pénzért ülünk itt, semmire sem fogjuk vinni az életben. Bezzeg külföldön minden sokkal jobb, itt meg lepratelep van, de aki el akar menni innen, az hazaáruló. Jobban szeretne diplomás embereket tanítani és nem senkiket, de hát ő ennyire jófej, és igazából szeret minket, csak mi mind hülyék vagyunk.
2. óra: Eldicsekszik vele, hogy fiatal lányok után szaladgál a felesége tudta nélkül. "Véletlenül" telepítette a telefonjára a Tindert, "véletlenül" regisztrált rá, "véletlenül" feltöltött rá magáról pár képet és infót, majd "véletlenül" elkezdte húzgálni jobbra balra a csajokat. Utána pedig eldicsekedett azzal, hogy milyen sok nő ráírt, hogy látni akarja, de egyik se jött be neki, mert olyan öregek mint ő, vagy messze lakik és nem fog utazni. Utána dührohamot kapott mikor mesélte, hogy a felesége megtudta, és ő volt felháborodva, hogy hogy merészelt vele tiszteletlenül beszélni vagy szóvá tenni, hogy ő Tinderezik.
Vagy azzal fényezi magát, hogy - már öreg korában - évekig fiatal egyetemistának adta ki magát, és flörtölt egy gimnazista lánnyal. Persze fotó nélkül, álnéven. Mikor találkozni akart vele a lány, akkor felháborodott.
3. óra: Szünet néha nincs, mert a szünet az volt, amikor egy órát beszélt saját magáról, hogy ő milyen fantasztikus és kivételes ember. Ha felállt valaki pisilni, akkor vérig volt sértődve. Házit ellenőriztünk, ami abból állt, hogy mindenkinek felolvasta a fogalmazását, egyenként, és minden hibánál megállt és alaposan, lekezelő, kioktató stílusban kioktatta az illetőt, hogy az megalázó volt.
4. óra: Leadott egy új nyelvtant, olyan felsőfokú magyar szöveget kellett angolra fordítani, ami arról szólt, hogy ő gyerekként mennyire sokoldalú és különleges ember volt, és az anyja azt mondta, hogy felnőttként még sokra fogja vinni. Ha valakinek nem sikerült tökéletesen és egyből lefordítani, akkor kiabált és dühbe gurult. Utána adott egy rakás házit, és az óra lejárta után még húzta az időt, hogy magáról beszélhessen.

Sokan mondták, és egyesek neten is írták nekem, hogy meggyűlölték miatta a tanulást, hogy sírógörcsöt kaptak miatta otthon, gyormorgörccsel járnak órára, láttam rajtuk szünetben, hogy szenvednek. Szinte mindenki faszkalapnak mondta.
Én odáig jutottam, hogy óra előtt ment a hasam, ami miatt többször elkéstem, mert még az intézménybe érkezésemkor is el kellett mennem a mosdóba, mielőtt a terembe mentem volna. Fájt a fejem, hányingerrel küszködtem, remegtem, rosszul voltam, reggelente sírás fogott el és nehezen tudtam abbahagyni. Órák után, otthon rettenetesen fáradtnak éreztem magam, mint akiből kiszipolyozták az életet. Rettenetesen depressziósnak éreztem magam, és éjjelente többször órákig sírtam. Általában éjfél után tudtam elaludni.
Az egyik csoporttársam többször mondta, hogy hívjam félre a tanárt és beszéljek vele erről, a többiek nevében is. Aznap is ő mondta, hogy most menjek oda hozzá. Tanárral megbeszéltük, hogy beszélgetünk.
Odáig jutottam, hogy nem érzem magam jól az óráin, erre elkezdett sértegetni, és mondta, hogy mindegy mert nekem úgyse fog sikerülni a nyelvvizsga (amúgy átlagosan 90%-os teszteket írtam, de hagyjuk), erre hozzátettem, hogy miatta érzem rosszul magam. Erre ordibálni kezdett, hogy kinek képzelem magam, hogy hozzá merek szólni, engem nem kell meghallgatnia, mert egy senki vagyok, nekem nincsenek érzéseim, velem azt lehet csinálni amit akar, bement a terembe, mindenkit behívott, mert azt mondta, hogy ez mindenkire tartozik. De 2 ember kivételével mindenki kiment az épületből. A tanár ordított, ököllel verte a padot. Az egyik csicskása a hátam mögött nevetgélt és fogyatékosnak nevezett, a másik csicskása pedig oldalról inzultált és provokált, miközben előttem a tanár úgy viselkedett, mint egy habzó szájú, veszett pávián. Üvöltött, hogy én vagyok az ellensége, és mindenáron el fog innen távolítani. Egy darabig nyugodtan, higgadtan beszéltem, de ők meg egyszerre, mind3 oldalról támadtak, folyamatosan a szavamba vágtak, és kiprovokálták, hogy túlkiabáljam őket. Akkor befogták és elmondhattam amit akartam. Utána megint folytatták, még agresszívebben. Eldobtam egy darab papírt az asztalról, és sírva, fuldokolva és remegve hazamentem. Otthon még órákig sírtam, próbáltam megnyugodni. Ha megtámadnak akkor óráig sírok, és méginkább szorongok, mint máskor. Akkor pedig körbe voltam véve, hatalmas nyomás alá tettek szándékosan, összehangolva támadtak, fenyegettek, sértegettek.
Mikor megnyugodtam próbáltam felhívni a tanárt, hogy bocsánatot kérjek amiért kiabáltam a végén, de kinyomta a telefont. írtam neki üzenetet, mire az volt a válasza, hogy őt nem érdekli a sorsom, majd a hatóságok intézkednek! És többet ne írjak, mert perelni fog zaklatásért.

08.04-én, amikor hazaértem és kisírtam magam, akkor felhívott az oktatásvezető, hogy mehetek vizsgára, de többet ne menjek órára. Többet nem mondott és nem is érdekelte, hogy én mit akarok mondani, letette a telefont. 10 percre rá felhívott megint, hogy ki vagyok rúgva. Kérdeztem, miért. Azt mondta, hogy nem érdekli, én tudom, és letette. Felhívtam a munkaügyit, ott azt mondták, hogy többen is látták, hogy én kézzel többször felpofozom a tanárt. Megmondtam, hogy ez nem így történt. Akkor azt mondták, hogy kiküldenek egy ellenőrt és másnap menjek órára. (Ez nem történt meg soha).
Beszéltem a többiekkel, hogy mi a helyzet, mert ezt igazságtalanságnak tartottam, és barátnőm is, hogy akik ott se voltak azok kvázi döntőbírák legyenek egy olyan ügyben, ami csak rám és a tanárra tartozna. És igazuk volt.
Szerdán bementem. A tanár besúgója, M., akit a tanár mindig hoz-visz a kocsijával és gyakran együtt vannak a szünetben (rajta kívül a tanár mindenkit kerül szünetben), már ott volt a hallban, nála volt a kulcs, nem tudtam a terembe menni, ezért az udvaron vártam. Láttam, hogy a tanár A.-t hozza kocsival (másik tanár, akivel soha semmi bajom nem volt), majd M.-val elmennek megbeszélést tartani. A.-val csöndben kivártuk amíg megérkeztek a többiek. Elkezdődött az óra, nem történt semmi. A. M.-val tárgyalt, és bocsánatot kért tőle, amiért itt vagyok.
B. elmesélte, hogy amikor jött iskolába, a tanár megvárta őt a bolt előtt, és arra kérte, hogy tanúskodjon ellenem. M. meg azt mondta neki, hogy megvertem E.-t, vagy csak akartam, mert nekem elegem lett belőle.
10 óra körül megint telefonáltak a suliból és azt mondták, hogy a szerdai botrányos viselkedésem miatt azonnal menjek el és többé ne terrorizáljam az embereket, és ne zavarjam a tanítást, különben feljelentenek.
Felhívtam a munkaügyit, a háttérben a nő megkérdezett valakit, elmondhatja-e nekem, hogy mivel vádolnak. Azt az infót kapta, hogy koptasson le. Az iskola megint nem válaszolt. Senki sem volt hajlandó meghallgatni, vagy elárulni hogy miért rúgnak ki, mi történik körülöttem. Kinyomták a telefont, vagy fel se vették.
Küldtek egy levelet, amiben ismétlődő fegyelemsértésre hivatkozva zártak ki.

írtunk egy ellenmondásos levelet, és megírtuk, hogy másnap reggel postai úton is feladjuk. Mivel a szerződésben az szerepel, hogy szerződésszegés esetén, első sorban írásos felszólítást kell küldeniük, de ez nem történt meg, hanem egyoldalúan, tárgyalás vagy bármi nélkül kizártak.
Pont mielőtt feladhattuk volna, telefonált az iskola és megfenyegettek, hogy ne merészeljük feladni a fellebbezést. mert akkor perelnek zaklatásért. Illetve ezért az email-ért küldenek 5 db felszólítást, mert zaklatni mertem őket.
Annyira agresszív és ellenséges volt a pali a telefonban. Először semmit sem akart elárulni, de végül kibökte, hogy mi történt.
Szerdán M. és a tanár felhívták a munkaügyit, miszerint én bejöttem megfenyegetni a többieket, félelemben tartom a csoportot, nem tudja tőlem megtartani A. az órát mert folyamatosan fenyegetem őt, illetve megpróbáltam megverni az embereket, és a tanár ellen uszítani mindenkit.
Akkor bementünk személyesen a munkaügyiben, ahol nem tudtunk beszélni azzal, akivel szerettünk volna, hanem teljes félelemmel és ellenszenvvel fogadtak, mint egy terroristát. Nekik a tanár már nem azt monda, hogy beszólogatok minden nap az óráin (ami szintén nem igaz), hanem azt mondta, hogy a kezdetektől fogva rendszeresen fenyegettem és többször is megpróbáltam őt megverni. Azt mondták ott is, hogy feljelentenek a munkaügyi zaklatása miatt és kihívják a rendőrséget ha nem fogadom el a döntést. Meg örüljek, hogy nem viszik az ügyet bíróságra és nem zárnak börtönbe 10 évre. És állítólak több milliós tételt kell nekik fizetnem.

Akkor elmentünk a háziorvoshoz, mert napok óta nem ettem rendesen, nem aludtam, éjjel-nappal sírtam, és idegroncs voltam a non-stop fenyegetés és megfélemlítés miatt.
Újra frontint szedek, hogy legalább aludni tudjak.

A tanár azt állítja magáról, hogy róla soha nem mondott senki rosszat. Kicsit utána jártak páran, és kiderült, hogy bárki aki valaha kritikát fogalmazott meg róla, vagy egyetlen nem pozitív dolgot mondott róla, azt azonnal eltávolította.

Volt tanítványai, kollégái is úgy írják le, hogy csak a csinos diáklányokkal foglalkozik, manipulatív, nincs empátiája, bosszúálló, rosszindulatú, folyton nyavajog, össze-vissza beszél, veszekszik és kiabál mindenkivel, egyszer állít valamit, majd később az ellenkezőjét mondja, hazudozik, és imádja önmagát.

A legszomorúbb az egészben az, hogy mindig egy lépéssel az áldozat előtt jár. (Nagy a rutinja). Tudja, hogy a hátad mögött kinek mit kell mondania, kit hogyan kell manipulálnia, hogy szimpatikus legyen.
Ha az áldozat védekezni próbál, mindenki azt mondja, hogy a tanár ártatlan, mert ő a tanár.
Megmondtam, hogy engem nem hallgatott meg senki csak a fejemhez vágtak egy rakás vádat, és az volt a válasz, hogy a tanár nem hazudhat soha, mert ő a tanár, és a csoport aláírt egy jegyzőkönyvet, miszerint ők mindent láttak és minden úgy van, ahogy ő mondta. (De amikor velem beszéltek, akkor meg mind azt állították, hogy ők semmit se láttak vagy hallottak, mert ott se voltak).

Tegnap meg azt kérdezték tőle, hogy a barátom szokott-e bántani engem vagy van-e vele valami problémám. Mert a tanár szerintük nagyon kedves, és ő nagyon sajnálja ezt az egészet, mert ő szeret engem.
Kezdjük ott, hogy az iskola felajánlott neki egy kompromisszumot, hogy nem járok be órákra, csak vizsgázni megyek, és akkor nem találkozunk többé, és erre az volt a válasza, hogy ő ezt nem engedi, és mindenképpen ki akar rúgatni, hogy vissza kelljen fizetnem az egész tanfolyam díját, és soha többé ne kapjak állást sehol.Még perrel is fenyegetőzött. Ráadásul ha beszélgetni merek a csoport többi tagjával, zaklatásért perelni fog.

süti beállítások módosítása